Current Teaching

  • 2018 2017

    Ecole Pratique des Hautes Etudes (EPHE)

    Berber Linguistics Seminar at EPHE 'Linguistique berbère, nouvelles technologies de la documentation et textes procéduraux: autour de la nourriture et des savoir-faire traditionnels’ ('Berber linguistics, new documentation technologies, and procedural texts: around food and traditional skills’): https://www.ephe.fr/formations/conferences/linguistique-berbere

Teaching History at EPHE

  • 2010 2009

    - Interactions des moyens de codage dans le domaine fonctionnel de la référence en berbère : noms, indices personnels, déterminants et types de prédications
    - L'opposition d'état en berbère : morphologie, fonction et grammaticalisation

  • 2011 2010

    - Modalité, mode et aspect en berbère
    - La Négation en berbère

  • 2012 2011

    - Prosodie et ordre des mots en berbère
    - Les Parlers berbères d'Algérie: approche comparative

  • 2013 2012

    - Les Relations grammaticales en berbère
    - Les Parlers berbères d'Egypte, de Libye et de Tunisie

  • 2014 2013

    - La Structure de l'information en berbère
    - Les langues berbères en danger: panorama, problématiques et méthodologie de la documentation

  • 2015 2014

    - L'expression de l'espace en berbère : lexique et grammaire
    - Variation dialectale à l'intérieur des aires berbérophones: le kabyle et le rifain

  • 2016 2015

    - Constitution et annotation de corpus oraux en berbère

  • 2017 2016

    - L’opposition d’état à travers le berbère : typologie et fonctions
    - Les parlers berbères zénètes

Summer School Languages of the Mediterranean

  • June 2016

    A two-week course on Berber Languages and Linguistics (http://llm.unica.it/events/berber/). The course surveyed many aspects of Berber linguistics, starting from historical and sociolinguistic background, and including writing systems. The main part of the training was devoted to the study of individual languages/dialects, covering phonology, morphology, semantics, syntax and information structure. Transcribed texts as well as annotated spoken corpora were used as materials.

General teaching overview

  • Given the requirements of the departments in which I have worked so far, I have had the opportunity to teach a variety of courses, at all levels, in English, in Berber and in French.

    Undergraduate:

    • General Linguistics: introductory course
    • English Grammar (syntactic and functional approaches)
    • Spoken English (FCE & BEC-Vantage type courses)
    • Translation (French-English and English-French)

    Graduate and postgraduate (Licence, Maîtrise, CAPES, Agrégation):

    • Utterer-centred semantics (Théorie des Opérations Enonciatives d’A. Culioli)
    • Speech-Based (orality) and Corpus-Based Linguistics
    • Seminars on questions, negation, aspect, deixis
    • Berber linguistics

    PhD seminars on prosody, typology, Berber linguistics